Υβριδικό ηλιακό drone που θα μετρά τη ρύπανση από το ΑΠΘ

υβριδικό ηλιακό drone ΑΠΘ

Ένα υβριδικό ηλιακό drone (μη επανδρωμένο όχημα UAV), που θα μπορεί να προσφέρει σημαντικές υπηρεσίες αναμετάδοσης τηλεπικοινωνιών αλλά και να διενεργεί τηλεπισκόπηση και παρατήρηση, όπως μετρήσεις ρύπανσης της ατμόσφαιρας με αισθητήρες οι οποίοι είναι ικανοί να συλλέγουν μικροσωματίδια σε διάφορα ύψη πτήσης του, ετοιμάζει το Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Η νέα αυτή καινοτομία, που βρίσκεται στο στάδιο της πρώιμης σχεδίασης, αποδεικνύει το υψηλό επίπεδο έρευνας των ελληνικών πανεπιστημίων.

Η παρουσίαση του UAV έγινε την περασμένη εβδομάδα από τον αναπληρωτή καθηγητή και διευθυντή του Εργαστηρίου Μηχανικής Ρευστών & Στροβιλομηχανών, Δρ. Κυριάκο Υάκινθο, κατά τη διάρκεια ημερίδας του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος/ Τμήματος Κεντρικής Μακεδονίας με θέμα «Αποθήκευση ηλεκτρικής ενέργειας, Ηλεκτροκίνηση και οι Ανανεώσιμες Πηγές χαράζουν το μέλλον της ανάπτυξης με γνώμονα τη βελτίωση του περιβάλλοντος».

«Οι πτήσεις θα ακολουθούν συγκεκριμένο σχέδιο προκειμένου να γίνεται η βέλτιστη λήψη δεδομένων, κυρίως σε καταστάσεις περιβαλλοντικών ατυχημάτων», λέει στη Greenagenda.gr για το project ο κ. Υάκινθος.

Όπως εξηγεί ο ίδιος, «πρόκειται για ένα ακόμη βήμα στην αποδέσμευση της τεχνολογίας πρόωσης από τα συμβατικά καύσιμα. Με αυτό τον τρόπο συμβάλουμε στη μείωση των εκπεμπόμενων ρύπων καθώς το αερόχημα θεωρητικά άπειρης αυτονομίας στο μέλλον, θα μπορεί να ίπταται αφήνοντας μηδενικό ίχνος στο περιβάλλον».

Τεχνικά χαρακτηριστικά

drone ΑΠΘ Θεσσαλονίκη

 

  • Η ταχύτητα πτήσης του θα φθάνει τα 80 χλμ ανά ώρα ενώ θα μπορεί να πετάει σε ύψος 7 χλμ.
  • Η πτήση του θα διαρκεί περίπου 48 ώρες.
  • Το συνολικό βάρος απογείωσης του θα είναι 370 κιλά και το ωφέλιμο βάρος του 50 κιλά.
  • Το UAV θα διαθέτει μπαταρίες βάρους 45 κιλών και το άνοιγμα φτερών θα φθάνει τα 31 μέτρα.

Το υβριδικό UAV υπολογίζεται ότι θα είναι έτοιμο σε τέσσερα χρόνια διότι αναμένεται να υπάρξουν τεχνολογικές εξελίξεις στα εύκαμπτα φωτοβολταϊκά.

drone ΑΠΘ Θεσσαλονίκη

Σύμφωνα με τον κ. Υάκινθο, το ηλιακό όχημα θα μπορεί να ίπταται σε υπερδιπλάσιο ύψος εν συγκρίσει με το πρώτο UAV που έφτιαξε η ομάδα, δηλαδή στα 7.000 μέτρα έναντι 3.000 μέτρων, που πετούσε το παλαιό μοντέλο.

Το συγκεκριμένο μοντέλο παρουσιάστηκε πριν από δύο χρόνια στην 81η ΔΕΘ. Επρόκειτο για ένα μη επανδρωμένο αερόχημα ιδανικό για φυσικές καταστροφές και περιβαλλοντικά ατυχήματα.

Πηγή: GreenAgenda

Θέλετε να προσθέσετε κάτι;

Loading Facebook Comments ...
0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion
Feel free to contribute!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *